10 de febrer 2015

simplicitat


La millor manera de reconduir la nostra vida, si ens cal, és amb la simplicitat. Ens compliquem fins a límits que fan que, de vegades, el nostre dia a dia sigui realment difícil. Atresorem objectes que no ens fan cap falta, no trobem a l'agenda un moment per compartir un cafè amb algú que ens importa o que ens aporta, anem corrent d'un lloc a l'altre i no som capaços d'estar ni un moment sense fer res!. Deixem fluir els nostres pensaments inconscients que quasi mai son agradables i ens perdem en un mar d'angoixa imaginari... i per trobar “la pau” encara ens la compliquem més...
M'acompanyes en un petit tast de simplicitat? Et proposo algunes coses molt senzilles que poden alleugerar el teu dia i potser la teva nit ;)
·         Pren-te un minut i mira al teu voltant. Busca una cosa que t'agradi (el paisatge per la finestra, el salva pantalles, una planta, els llibres, un moble, un quadro...). Fixa-t'hi be. Per quin motiu t'agrada? Que té d'especial?, Que “et diu”, de que et parla?, Te una textura especial? Un color especial? La pots tocar? La pots olorar? Només mirar? I com et sents quan la toques, olores o mires o les tres coses?. M'ho descrius amb detall? Si has contestat a cada una de totes aquestes preguntes, mentre redescobreixes aquesta cosa que t'agrada, estàs practicant l'atenció plena. Que et sembla? És fàcil? És simple? ;) Doncs el teu cervell s'ha refrescat i torna a estar llest per un altra estona de concentració o simplement per seguir endavant per somiar, per crear, pel que tu vulguis!.
·         En lloc de preocupar-te, ocupa't. Aquest repte que se’t planteja ara, aquesta feina que no saps com abordar, aquest pensament que no para de donar voltes per la teva ment... et preocupa i no et deixa fer el que tens entre mans, cada vegada el “veus” més angoixant i per tant cada vegada et preocupa més... ja saps, el peix que es mossega la cua. Preocupar-te et bloqueja però i si... t'ocupes del que si que pots fer ara? Pas a pas, ocupa't del primer esglaó del repte, quan a aquest ja “hi tinguis posats els dos peus”, ocupa't del següent! Ocupant-te en lloc de pre-ocupant-te acabaràs solucionant el que et proposis.
·         Avui, al tornar cap a casa canvia el recorregut i observa els detalls del camí. Intenta copsar racons, aromes, colors, etc. Mira a les persones i somriu. Senzill? Simple? Doncs tornes a estar entrenant al teu cervell i creant noves connexions neuronals que et permetran afrontar nous reptes a més de fer-li un “reset”.
·         Si et costa dormir, posa en pràctica la tècnica del 4/7/8, t'explico: fes una respiració diafragmàtica en la que durant 4 segons inspires, durant 7 segons aguantes la respiració i durant 8 segons exhales l'aire. Repeteix aquesta respiració fins que et quedis adormit. És una respiració que adequa els nivells d’oxigen i diòxid de carboni en el nostre organisme. És útil per alleugerar l'ansietat, per tant quan la dominis la podràs utilitzar en moltíssimes ocasions. Abans de parlar en públic, abans d'una entrevista de treball, o en qualsevol moment que necessitis calma.

I ... Celebra els èxits! Per petits que siguin. Els teus i els dels teus. Pot ser una mini celebració, un gest o una gran celebració! Treballaràs l'autoestima i l'autoimatge i a més la orientació positiva!

Simplifiquem!

Una abraçada, 

1 comentari:

Elisa Alòs ha dit...

Preciós, moltes gràcies! Quants detalls meravellosos ens perdem cada dia! Una abraçada!