22 de febrer 2012

Entrenament Emocional



Sempre us “taladro” amb tres paraules: reflexió, acció i entrenament i es que no hi ha més secrets!!.

Creieu que algú que passa 16 hores diàries assegut pot córrer una marató? NO! Per córrer una marató cal en primer lloc decidir que es vol córrer, en segon lloc començar a tenir cura de l'alimentació i la salut en general, començar a fer exercicis d’escalfament a diari i naturalment córrer, entrenar! (disculpeu els entesos en marató, segur que em deixo coses...)

La vida és com una gran marató, una “cursa de fons” de la que en podem extreure una meravellosa experiència. Està a les nostres mans pensar en com volem que sigui, actuar en conseqüència i entrenar a diari per assolir l’èxit.

Identifiqueu, davant un estímul extern, els pensaments automàtics que us situen en negatiu i penseu en la seva coherència, tenen raó de ser? Si la vostra resposta es un NO, modifiqueu-los! I sigueu conseqüents amb la nova conducta a seguir!!!

Posem exemples?

Estímul Extern: Rebre una crítica
Pensament Automàtic: “no faig mai res be”
Conducta: Inseguretat.

Estímul Extern: M’acomiaden de la feina
Pensament Automàtic: "No trobaré res més"
Conducta: Busco com a perdedor.

Però si entrenem en:

· Substituir els pensaments automàtics... opineu vosaltres mateixos, quina pot ser la conducta?

“No faig mai res be” ho canvio per: he après una cosa nova, puc millorar
“No trobaré rés més” ho canvio per: que puc fer jo, quines habilitats tinc, estic preparat/ada per fer allò que m’agrada fer? Com em puc preparar? quina de les coses que m’agrada fer puc utilitzar per trobar feina o per crear-me-la?

· Pensar en allò que li diríeu al vostre fill/a, al vostre millor amic/a, a la vostra parella davant un pensament automàtic negatiu i apliqueu-vos-ho!

“la distància entre voler i poder, s’escurça amb l’entrenament”