13 de novembre 2010

Coaching? i… per on comencem???

Be, ja sabeu que el coaching es basa en unes tècniques que aplica un Coach al seu client, unes tècniques tant antigues com la vida mateixa i que tots coneixem. Així doncs, per què cal un Coach! Be, doncs en realitat per comoditat. Veureu… el Coach com a professional s’ha de preparar i ser competent en comunicació, empatia i moltes altres coses que l’ajudin a ser una bona companyia en el vostre canvi, en la vostra passejada per la vida per aconseguir allò que us proposeu.

El Coach ha de ser capaç de que trobeu el camí que voleu seguir, per tant ha de ser capaç de fer-vos les preguntes adequades. Ja us he explicat que la “màgia” la teniu vosaltres, sou vosaltres els que feu la feina! El que passa és que de vegades (quasi sempre...) als humans ens costa centrar-nos i enfocar-nos, ens costa orientar-nos positivament, ens costa.... i aquí és on la professionalitat d’un bon Coach s’ha de demostrar!

Us proposo un repte... mirem d’esbrinar quins àmbits de la vostra vida cal treballar.... i per tant quins poden ser possibles objectius per tractar amb coaching.

Si voleu podeu fer aquest exercici d’introspecció, en diem La Roda de la Vida. (aquest diseny l'he pres dels companys d'Autocoaching, gràcies!)

El primer pas es que imprimiu la imatge i aneu puntuant cada un dels àmbits de la vostra vida segons el grau de plenitud que sentiu a data d’avui. 1 no m’agrada gens com va aquest àmbit de la meva vida, 10 estic completament satisfet/a.

La situació ideal seria la que segueix, no? De totes maneres penseu que si ja tenim en tots els àmbits un 10 la vida ens pot resultar una mica avorrida, no? ;)
Ara de debò, un 10 en tots no és gens fàcil!!! O... gens sincer....
Una possible situació d’exemple:
Pel que fa a la llar: 10 estic satisfet/a completament de on visc i com visc. M’agrada casa meva, el meu barri. Em sento molt còmode en aquest àmbit.
Desenvolupament professional: 1 No m’agrada gens la feina que faig o... no tinc feina. La feina no em motiva gens.
Salut: 4 No estic massa content/a amb la meva fortalesa física i mental. Vull deixar de fumar i fumo, vull fer exercici i....
Diners: 6 M’agradaria guanyar una mica més o gastar una mica menys...
Creixement personal: 2 no he treballat gens la meva autoestima, l’assertivitat. No faig tot allò que vull fer, no estudio un altre idioma, no viatjo el que m’agradaria, no he après a meditar, no ....
Amics: 10 Tinc els millors amics del món.
Família ( fills, germans, pares, etc.): 9 Son adorables tots, només falta que ens veiem més!
Amor (parella): 2 Estic sol/a i no m’agrada estar-hi o... no em sento satisfet/a amb la meva relació de parella o...
Oci: 7 Aprofito com vull el meu temps lliure i em sento bastant satisfet/a. No parlem aquí de si en tenim molt o poc, parlem de que el que tenim el gestionem d’una manera que ens satisfà o per contra que no ens satisfà.

En el cas exemple queda prou clar que al subjecte li cal treballar força en els àmbits: desenvolupament professional, salut, creixement personal i amor. I li cal una empenta més en diners i oci. No?.

Be, doncs trieu-ne un i mirarem de donar-vos, en el proper post, unes pautes per anar treballant la millora en aquest àmbit, ho tractarem com un objectiu, que al cap i a la fi és el que és!.