23 de novembre 2016

Els diàlegs interns. Cóm et parles? Què és el que et dius?

Imatge: Ares Mata

Els diàlegs interns. Cóm et parles? Què és el que et dius? 

Tots tenim un diàleg intern, el silenci interior només s’aconsegueix i no sempre, amb meditació experimentada...  Els humans que -com jo- no tenim desenvolupada aquesta habilitat ens embadoquem amb el que treballen, des de fa segles, algunes filosofies de vida com el budisme o el xintoisme -per exemple-  promovent l’aquí i el ara, i no parem de parlar-nos! Hi ha estudis que diuen que tenim milions d’auto-converses per dia... i si... moltes d’elles son terribles...
La meitat de la bellesa depèn del paisatge, l’altra meitat del home que el mira.
Lyn Yutang
Ningú, només nosaltres, pot escoltar els pensaments que es desencadenen en el nostre cervell davant qualsevol situació sigui quina sigui, per tant, només nosaltres els podem liderar. Pensaments, com per exemple, davant una situació d’atur: “mai podré mantenir la família” “ningú em contractarà” “soc un/a fracassat/ada” “no soc capaç” etc.  tant se val la càrrega de sobregeneralització irreal que duguin! Aquesta persona creu, com a dogma de fe, el que s’està dient a si mateix. I si ho creu profundament...

Pensem-hi una mica... si els meus pensaments, tots, els crec com a dogma de fe...; i si sobre els meus pensaments decideixo jo perquè els puc canviar, potenciar, eliminar, transformar...; i si en funció del que penso veig el món...; i si interpreto la realitat segons veig el món...; Què és el que puc fer per construir-me la vida “el camí” que vull per mi? Us animeu a donar-li dues voltes al tema? 

Una abraçada!