20 de maig 2013

Projecte HERO



No fa massa una assistent a un dels tallers que condueixo, em preguntava si tenia “problemes de consciència” treballant amb empreses. La veritat és que no. Que una empresa contracta un Coach per que els seus treballadors treballin més i millor? SI! I si això passa perquè els treballadors es sentin més motivats i més feliços, entendreu que personalment no tinc cap problema! Es més, tant de bo ho pugues fer mes!!

Els que em coneixeu ja sabeu que no segueixo els patrons establerts, que no treballo el Coaching pur i dur, que la meva formació com a psicòleg em dona una determinada perspectiva i que la psicologia positiva és, per mi, quelcom més que una eina, és una manera de viure.

La psicologia positiva promou lo que es diu HERO, un acrònim de Healty and Resilient Organization. S’ha demostrat que s’obté 2 vegades més producció si el líder es centra en les fortaleses dels seus treballadors. S’obté més producció i de millor qualitat quan l’organització es centra en allò que va be i ho fa més, en les experiències òptimes (en lloc de centrar-se en els problemes). S’ha demostrat que potenciar el benestar és molt més rendible. Que tots els esforços sistemàtics per a millorar la “salut” psicosocial reverteixen en la “salut” financera. Que endegar pràctiques i emprar recursos organitzacionals saludables com: confiança, contagi positiu, treballar les emocions per liderar-les, conciliació, salut laboral, ambient agradable, confort, etc. generen emocions positives i que les emocions positives potencien la creativitat i l’estat de flux. S’ha demostrat ja que l’estil de lideratge afectiu positiu genera salut per que la satisfacció és un magnífic generador de salut.

Una empresa o una organització saludable, una HERO ( en català la traducció de l’acrònim seria heroi..., aquí ho deixo... ) és garantia de creixement personal i professional dels seus treballadors. No creieu que seria un gran pas convidar a les empreses, grans i petites a “obtenir el seu distintiu HERO” ?   Que jo sàpiga no existeix tal distintiu, en podríem dissenyar un!!! Seria la manera de saber que els serveis que utilitzem tenen darrera un esforç en pro del benestar subjectiu (la felicitat) dels integrants de l’organització...

Una abraçada, 

3 comentaris:

Elisa Alòs ha dit...

Ai Blanca! El que dius és més que evident, si estàs a gust donaràs el que calgui, no el que diu el contracte... Però a la majoria de llocs de treball es tracta el treballador com algú a qui, si no poses 'a ratlla', s'escaqueja... I aleshores el rendiment baixa en picat... És la desconfiança, tan arrelada en aquest país.
Gràcies per aquest post, a veure si s'adonen!

Xavi Pech ha dit...

En llegir aquest post no podia fer altra cosa que traduir mentalment empresa/organització per grup-aula. He de dir que des de la meva tutoria he intentat treballar tot allò que està relacionat amb el reforç positiu i amb el benestar del grup; i crec que tot allò que dius és ben cert: s'obtenen millors resultats (tant a nivell curricular com humà) quant més positivament treballes les emocions del grup. Moltes gràcies, Blanca, per compartir les teves experiències i reflexions!!! Fins aviat!!!

Gerard ha dit...

Les empreses no són dolentes per definició. Les empreses les fem les persones, empresaris i treballadors, i fer-les "bones" és cosa de tots. Un país que creu que les empreses són dolentes, no emprendrà i si no hi ha emprenedors, qui tirarà projectes endavant?